Pressestimmen

© Hermann E. Kiessling
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Hermann E. Kiessling

  . . . Max Neuhaus gave up a successful professional career as a solo percussionist. At the opening of the Biennale, another artist, Gabriele Kostas, will play a number of solos from her extensive repertoire om various instruments. For Drum Computer is a solo om an ordinary plastic bucket; Heartbreak I begins slow and ends fast, played on surdo; Shifting Sands 2 is an performance on plastic pipes filled with gravel. This is only part of her repertoire. She makes artistic use of steel drums, repiniques, tuned bowls, conga drums, aluminium sheets, chimes, rattles, gongs, icebells, cymbals, salad bowls, rainwater pipes, Arabian bass drum, bata, sabar, rototoms, shakes, marimba, dejembe, kroboto, temple blocks, cuica, caxixi, tambourine, and of course, standard percussion instruments. With cool mastery, she imparts her own rhythm to her sound generators and urges them into heigh-velocity beats and rolls.

Biennale in KWANGJU, Südkorea, 1997

. . . Über das Portrait im Film "Quintessenz. Fünf Frauen im Jazz": Zwei der Höhepunkte des Films sind für mich das Percussion-Konzert von Gabriele Kostas (auch ohne live dabei gewesen zu sein, jagte mir beim Zuschauen eine Gänsehaut über den Rücken) und . . .

Sandra Collins, Rundbrief Film, Febr. 9

. . . eine der vielfältigsten Percussionistinnen . . .

Tip, 3/97

. . . wenn sie das Gefühl haben, ihre Mülleimer fangen an zu grooven, dann betreibt vielleicht gerade Gabriele Kostas auf dem Hof Feldforschung. Die Percussionistin bringt jedoch nicht nur Mülleimer zum grooven, sie versteht es, auch Jazzstandards und Improvisationen rhythmisch aufzupeppen.

Zitty, 7.10.95

. . . Jazz Samba allererster Güteklasse, vom Gitarristen I.O. und Gabriele Kostas an den Percussions meisterhaft dargeboten.

BNN, 12.2.91

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